Usuwanie filtra cząstek stałych dpf fap Peugeot 508 2.0HDI

IMG_20170608_153341

Czasami nie jest łatwo, szczególnie gdy chodzi o estetykę. Peugeot 508 miał zostać zachowany w stanie możliwie najbardziej zbliżonym do oryginału, po usunięciu filtra cząstek stałych DPF FAP. W sterowniku silnika diagnostyka wykazała wysokie zapełnienie filtra oraz błąd P1490 Particle Filter 1. Komputer Delphi DCM3.5 okazał sie odporny na próby odczytu po złączu OBD. Podczas transmisji, następowały przerwy w komunikacji i wobec tego ryzyka, zapadła decyzja o odczycie go na stole poprzez złącze JTAG.

IMG_20170608_155732

Rozwiązanie DPF OFF wykonane zostało manualnie, na podstawie supermappacka w programie WinOLS. Wyłączone zostały wszystkie czujniki temperatury spalin oraz czujnik różnicy ciśnień. Firmware auta jest w tej chwili taki, jak by został wypuszczony z fabryki bez filtra cząstek stałych.

Część mechaniczna to kolejne wyzwanie. Peugeot wymyślił sobie układ wydechowy jako jeden element. Nie można go nigdzie rozkręcić a obejma łącząca go z turbosprężarką znajduje się nad wózkiem. Teoretycznie można było rozciąć go nie wyciągając z samochodu ale chodziło o to, aby nie było widać cięć. Jedyne miejsce w którym właściciel dopuszczał spawanie jest górna część DPF-a, której nie widać pod samochodem. Wobec tego trzeba było opuścić całe zawieszenie przednie i tylne, wózek i niewiele brakowało abyśmy musieli ściągać układ kierowniczy.

IMG_20170608_173853IMG_20170608_173902

Efekt końcowy bardziej niż zadowalający

IMG_20170608_160136IMG_20170608_220406