Mercedes C43 AMG vs. AUDI S3

 

 

 

 

 

 

 

Chyba każdy z nas ma sąsiada za którym nie przepada. Ilu z nas jednak, idzie z nim na konfrontację? W tym przypadku jednak, jest konfrontacja a wcale nie ma braku sympatii! Mowa tu o posiadaczach Audi S3 300ps oraz Mercedes C43 AMG 367ps biturbo.

Posiadacz Audi, wykonał chiptuning w jednej z Gdańskich firm. Zaznaczam że nie byliśmy to my. Doszło do konfrontacji i Mercedes przegrał. Właściciel zgłosił się więc do nas, w celu naprawy tej sytuacji. Wykonaliśmy indywidualne strojenie stage2, którego najlepszy wynik pomiarowy to 429km i 600nm. Przyrost więc 62HP!!!

Kolejna konfrontacja nie pozostawiła żadnych złudzeń. Mercedes górą. Ale na tym ta historia się nie kończy! Właściciel S3 zgłosił się do nas 🙂 Zadanie wyraźnie postawione – ma wygrać z Mercedesem.

Ze względu na to, że Audi tuningowane było w innej Gdańskiej firmie, postanowiliśmy w tym przypadku wszystkie pomiary potwierdzać dodatkowo na niezależnej hamowni. W tym miejscu dziękuję Szymonowi z firmy Motocomp za udostępnienie hamowni w celu wykonania niezależnych pomiarów potwierdzających. W ten sposób mam nadzieje, nie będzie wątpliwości co do ich rzetelności.

Najlepszy z pomiarów stanu wyjściowego, dzień ciepły

378PS i 481NM, nieźle

 

Wykonalismy indywidualne strojenie stage2 sterownika silnika oraz stage2 sterownika skrzyni biegów

Efekt końcowy to 412PS i 494NM, dzień ciepły

W samochodzie zamontowany jest sportowy układ wydechowy RCP Exhaust. Zaimplementowana została funkcjonalność POPS & BANGS (-15 stopni) czyli strzały z wydechu. Efekt końcowy widoczny na poniższych filmach. Warto tu nadmienić, że strzały aktywne są tylko w modzie dynamic. Podczas cywilnej jazdy w trybie Comfort nie ma ich wcale, aby nie przeszkadzać w codziennej jeździe.

Oprogramowanie skrzyni biegów zostało zmodyfikowane aby przesunąć wewnętrzne limitery momentu a także aby zwiększyć wewnętrzne ciśnienia operacyjne. W ten sposób przy poprawie sprawności, dbamy o jej trwałość.

Czekamy z niecierpliwością na konfrontację rozstrzygającą!! Kto wygra tym razem?

 

Nałozony na siebie stan wyjściowy i dwa pomiary po